Thursday 10 March 2011

Rahsia surah yassin Ayat ke 58

Assalamualaikum w.b.t..

Saya rindukan suasana asrama dulu.. rindukan solat berjemaah, mengaji beramai-ramai, mendengar tazkirah dan segala yang menjadi rutin harianku ketika dulu.. tapi kini kehidupanku dah berubah.. ya Allah Kau temukanlah aku dengan orang yang mampu membimbing aku kejalan Mu. kalau dulu setiap kali membaca yassin secara berjemaah, seringkali kami digalakkan berdoa selepas membaca surah yassin ayat 58 dan ini saya kongsikan fadhilat dari ayat tersebut "Barangsiapa yang membaca surah yassin sepenuhnya dan pada ayat ke 58 iaitu "SALAMUN QAULAN MIN RABBIRRAHIM" Diulang sebanyak 7 kali untuk 7 niat baiknya, insyaAllah dengan izinNya, semua hajat itu akan dikabulkan."


1) ya Allah ya Rahim, ampunkanlah dosa-dosaku, ibu bapaku, guru-guruku, saudara-saudaraku, sahabat-sahabatku serta muslimin dan muslimat yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia
2) ya Allah ya Razzak, andai rezeki ku di langit, turunkanlah ia, andai ia dibumi keluarkanlah ia, andai ia jauh dekatkanlh ia, dan andai ia haram Kau halalkanlah ia
3)ya Allah ya jabbar, Kau makbulkanlah doa orang-orang yang aku sayang & yang menyayangiku dan berikanlah mereka ketenangan hidup didunia dan akhirat serta kemudahan dalam menjalani kehidupan ini
4)ya Allah ya Mutaqabbir, lindungilah aku dari gangguan jin dan syaitan dan sifat kianat manusia dan lindungilah aku dari fitnah manusia akhir zaman 
5)ya Allah ya Wadud, Kau kurniakanlah aku serta keluargaku dan juga umat nabi Muhammad kesihatan yang baik dan hidup yang bermanfaat dan lindungilah kami dari perkara-perkara yang boleh mendatangkan kemurkaan padaMu
6) ya Allah ya Rahman, temukanlah aku dengan suami yang soleh yang dapat membimbing aku serta zuriatku dalam mentaatiMu dan temukanlah kami diatas jalan Taqwa
7) ya Allah ya zalzala liwal iqram, Kau perkenankan doa hamba yang lemah ini.. sesungguhnya Kau maha pendengar lagi maha mengasihani


aminn..

No comments:

Post a Comment