Thursday 17 March 2011

Masihkah Ada Waktu??

Aku berteleku mengenang nasib diri yang hina ini. Masihkah ada sinar untuk hari esok..?? Apakah bakti yang telah kita taburkan pada agama dan bangsa kita?? Bersediakah iman kita menjawab soalan yang telah terang-terang tersebar luas dan mudah dibumi ini tapi belum tentu soalan yang mudah ini mampu diungkap ketika disoal oleh malaikat kelak. Ya Allah.. hinanya aku disisiMu.. mampukah aku meraih cintaMu dalam kehidupan ini.. sudah bersediakah aku menemuiMu dalam keadaan diri ini yang masih dibuai mimpi yang diselimuti keindahan duniawi ini... ya Allah.. ampunkan dosaku...

Ya Allah, sanggupkah hatiku kehilangan orang-orang yang aku sayang seperti yang mulutku sering ungkapkan?..mungkin mulut mampu menipu, tapi hati tiada yang mengetahui.. Ya Allah andai ini takdirnya.. aku rela kehilangan mereka.. dari aku kehilanganMu.. kuatkanah hatiku dalam meniti kehidupan ini.. dan janganlah Kau pesongkan hatiku setelah Kau beri nikmat kepadaku...



No comments:

Post a Comment